- This topic has 4 replies, 3 voices, and was last updated 4 years, 7 months ago by .
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Strona główna › Forums › TWORZENIE SCENARIUSZA › Send Single Mail
Próbuję wysłać plik z załącznikami mailem, ale aktywność wisi. Nie dałem Timeoutu na żadną wartość, aktywność nie sypie błędem, ale to trwa zdecydowanie za długo i nie mam pomysłu dlaczego, czy ktoś może mi podpowiedzieć, czego mi brakuje lub gdzie mam błąd?
Proszę wrzucić log z Wizlinka z takiej jednej próby wykonania tej aktywności. Logi są w plikach txt w ścieżce: C:\Users\USERNAME\AppData\Local\WizLink\logs
Proszę, wyczyściłem logi przed wykonaniem Send Mail
Brak łączności z serwerem może wynikać z różnych przyczyn. Często jest to kwestia ustawień na koncie, które jest wykorzystywane.
Odnośnie Pańskich załączników:
1. Proszę zwrócić uwagę na konfigurację, której Pan użył w aktywności Send Single Email. Port dla gmail to 465/587 w zależności od SSL/TLS. Port 993 to port dla serwera poczty przychodzącej.
2. Domyślny Timeout to 60s. W testach najlepiej jest skrócić ten parametr np. do 10s. a także skorzystać z parametru Result na aktywności (proszę pamiętać o odznaczeniu checkboxu „Alternative Scenario If Failed” w aktywności) i po aktywności wyświetlić wartość tego parametru.
3. Gmail wymaga dodatkowej konfiguracji:
-w koncie powinno być włączone przekazywanie POP/IMAP/SMTP w zależności od użycia (dok. do POP https://support.google.com/mail/answer/7104828?hl=pl&visit_id=637220277114373627-4051974991&rd=3)
-także ten parametr powinien być włączony: https://myaccount.google.com/lesssecureapps?pli=1
BTW.
Np. konta na serwerach wp.pl tez powinny być skonfigurowane – w opcjach (zakładka na górze po zalogowaniu) powinny być włączone parametry Dostęp przez POP3 oraz SMTP.
Razem z Panem Janem sprawdziliśmy kilka opcji:
1. Pan Jan napisała skrypt w PowerShell, aby sprawdzić czy można wysyłać maile, porty nie są blokowane dla użytkownika i tu próba się powiodła.
2. Przy tych samych ustawieniach w Wizlinku – mail nie wychodził z informacją o problemie z autentykacją oraz certyfikatem.
Ostatecznie okazało się, że antywirus (AVG) blokował możliwość wysłania maila Wizlinkiem z serwera.
Uwaga: W tym przypadku AVG nie informuje o tym, że blokuje Wizlinka.